2008. október 23., csütörtök

A pneumatikus pátriárka hite




Ábrahám a pátriárka, közeli kapcsolatban volt az Úrral. Isten maga írja le ezt a kapcsolatot, a barátság kifejezéssel. A kozmosz megalkotója egy embert barátjának nevezzen, a racionalista elme számára, felfoghatatlannak tűnhet. Milyen hihetetlennek hangzó állítás és egyben dicséret az, hogy valaki Isten barátjának volt nevezve. A Szentírás üzenni akar a HIT titkáról. Ábrahám a pátriárkának közösségét és igazi értelmét akarja érzékeltetni velünk, bemutatva ezzel bármely földi halandónak a
HIT perspektíváinak lehetőségét. A héber szó a barátra Ézsaiás próféta írásában, egy bensőséges közelséget fejez ki. A görögben, Jakab kifejezése a barátra egy közeli társ; bizalmas embert jelent. Mindkét fordításban egy mély, megosztozott kapcsolatot tesz láthatóvá Isten.(Ézs.41:8;Jak.2:23)

„Valóban, aki a Szellemet szolgáltatja nektek, és hatalmas (erőmegnyilvánulás) dolgokat munkál bennetek, a törvény cselekedeteiből, vagy a HIT hallásából cselekszi? Ugyanúgy, Ábrahám hitt az Istennek, és tulajdoníttatott néki igazságul. Értsétek meg tehát, hogy akik hitből vannak, azok az Ábrahám fiai.” Gal 3:5-7

A szellem szolgálatának és a szabadság törvényének ígérete Ábrahámnak adatott négyszázharminc évvel a mózesi törvény létrejötte előtt. Csodálatos ez, hogy Istennél már előbb tervben volt még mielőtt a kárhoztatás erőtlen törvénye hatályba lépett volna.(Gal.3:17)

- Vajon mi volt a célja Istennek ezzel?
- Vajon miért léptette életbe előbb a cselekedetek általi megigazulás törvényét?

Úgy vélem Isten szembesíteni akart bennünket azzal a ténnyel, hogy cselekedetek által nem vagyunk képesek megigazulni, a törvény betartása a test számára Szellem nélkül lehetetlen! Ellenben az újszövetség Szellem által adatott Krisztusban, de csak is kizárólag hit által. Miért? Azért, hogy senki ne kérkedjen a tettei nagyságával, hanem ismerjük el, hogy Isten nélkül semmire sem vagyunk képesek, vagyis egészen rászorulunk az Ő irgalmára kegyelmére és szeretetére. Mivel tudjuk, hogy mindnyájan vétkeztünk és önerőből képtelenek vagyunk bűntelen szent életet élni és jól ismerjük a bűn zsoldját, átkát, következményeit sokkal nagyobb a hála a szívünkben Isten felé mivel Ő a mi megmenekedésünk, üdvösségünk, áldásunk záloga.

Az újszövetség vagyis a szellem szolgálata, tehát előbb volt, még ha később is lépett érvényre. Ez volt az alfa s ez lett az omega, mivel nem másban teljesedett be ez az ígéret, mint Krisztusban a felkent Messiásban ezért olyan dicsőséges e szolgálat mert az Ő dicsősége minden dicsőséget felülmúl. A mózesi törvény a cselekedeteken alapuló megigazulást hirdette, amire viszont a törvény erőtlen volt mivel cselekedetek által senki sem igazulhatott meg.(Rom.3:20, Gal. 2:16)

A szabadság törvénye a hit általi megigazuláson alapszik, sőt maga Ábrahám is hit által nyerte el az ígéretet s nem cselekedetekből. Ha az első szövetség a halálnak, betűkkel kövekbe vésett szolgálata, amely a Szentírás definíciója szerint, mégis dicsőséges volt, mennyivel dicsőségesebb az újszövetség. Az élet és a Szellem szolgálata, a szívek hústábláira van bevésve, az előbbi öl, mert betű által adatott, az utóbbi elevenít, hiszen Szellem által jött létre. (2Kor.3:6-7)

Az újszövetség dicsőséges főpap által adatott, aki egyetlen egy áldozatával örökre tökéletessé tette a megszentelteket és megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől.(Zsid.10:14) Erről a szövetségről prófétáltak a próféták is, miszerint Isten már nem kézzel csinált templomba helyezi az Ő dicsőségét, hanem Szelleme által lakozást vesz a mi szívünkbe. Ebbe vágyakoztak beletekinteni még az angyalok is. A szabadság törvényét csak a Szent Szellem kinyilatkoztatása által tudjuk megismerni, megérteni és megtartani. Ő az erő, józanság, szeretet és igazság Szelleme. Erővel felruház, hogy minden gonosz támadással szembe tudjunk szállni, erőt ad hogy a bűn csalárdságának, kísértéseinek ellen tudjunk állni. Józanságot(egészséges gondolkodás mód) ad, hogy minden időben készen és éberen vigyázzunk, mert ellenségünk mint ordító oroszlán lesben áll hogy sokakat elveszítsen.(1Pét.5:8).

A szeretet nem más mint maga Isten. Ez egy egyszerű definíciója Isten lételeméről. A szeretet által munkálkodó hittel tudjuk tökéletesen betölteni a szabadság törvényét. Ebben is újat hozott e törvény, mert a kárhoztatás törvénye azt mondja szemet szemért, fogat fogért, életet életért! De mit mond Jézus: „Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet. Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, akik háborgatnak és kergetnek titeket.” (Mt.5:43-44) A szabadság törvénye, a szellem és igazság szolgálata, a szereteten alapszik ez a mozgató rugója, míg a mózesi törvény félelmen alapult, mivel annak megrontásáért a vétkes két vagy három tanúbizonyság mellet irgalom nélkül halállal lakolt.


"Vagy hinned kell, vagy pedig ismerned kell az okát annak, amiért nem hiszel" C.H. Spurgeon

A szabadság szolgálata hit által lép hatályba. Ahol Isten Szelleme ott a szabadság! (2Kor.3:17). Mivel kitöltetett a szívünkbe Isten szerelme Szent Szelleme által(Rom.5:5) e szerelem az amely visszatart bennünket attól hogy bűnt cselekedjünk. Többé már nem félelemből nem cselekszünk bűnt, hanem azért mert az ő szerelme szorongat bennünket. Szabadok vagyunk a bűntől, nem uralkodik már rajtunk, mint a mózesi törvény idején (1Kor.15:56)

„A halál fullánkja pedig a bűn a bűn ereje pedig a törvény” Miután megismertük Istent és megértettük az Ő kibeszélhetetlen szeretetét, még mikor bűnösök voltunk. Ennek következményeképpen, az Atya szeretetet hatására, megváltoztattuk a gondolkodásunkat mindarról amit e világ szelleme nyújthat, így kárnak és szemétnek ítéltük a bűnt, mivel tudjuk hogy ez az egyetlen dolog ami elválaszthat Tőle!

„Hanem a ti vétkeitek választanak el titeket Istenetektől, és bűneitek fedezték el orcáját ti előttetek, hogy meg nem hallgatott”(Ézs 59:2)

Szabad rabszolgák vagyunk, szabadok a bűntől és annak minden átkától, de rabszolgái Istennek, hogy cselekedjük az Ő jó és kedves akaratát ami élet és békesség. (Rom.8:6) A szabadság törvényét megvetők sokkal súlyosabb ítélet alá esnek (Zsid 10:28-29) hiszen ez az első és egyetlen olyan törvény amelyben Isten az Ő Szellemét adta nekünk zálogként, mintegy garanciaként. A cél, hogy hit által az Ő Szellemének ereje által, képesek legyünk ellenállni, minden gonoszságnak és képesek legyünk megőrizni magunkat e világ szellemétől. „Úgy szóljatok és úgy cselekedjetek, mint akiket a szabadság törvénye fog megítélni.”Jak.2:12. A szabadság törvénye célba visz! A hitünk célja pedig nem más mint a lélek üdvössége. (1Pét1:9) Aki figyelmesen hallgatja, kutatja és megtartja Isten beszédét az valóságosan szereti Őt. Ennek megnyilatkozása lesz a Benne maradás, gyümölcs termés és a reményteljes boldogság,..

”Aki pedig figyelmesen beletekint a szabadság célba vivő törvényébe és megmarad benne, nem feledékeny hallgató lett, hanem a munka tettre váltója, ez boldog lesz abban, amit megtesz.”( Jak1:25,Vida)

Nincsenek megjegyzések: