2008. szeptember 18., csütörtök

És ha te előttem jársz, amint járt Dávid...






Az egyház felkészítés alatt áll, az isteni üdvterv szerint. Cél a „nyugodalomba” való bemenetel. Mindig is voltak - és lesznek is - sorsfordító személyek, akik az adott időszak üzenetét megértik, majd Isten akaratába tudják áthelyezni, a mennyei királyság perspektívái érdekében. Pál kifejezésével élve, a ’magasság áldásait’ letöltik.
Példaként erre, két személyt említek. Ők mindketten kiemelkedtek generációjuk közül, azzal, hogy újszövetségi kijelentésekkel rendelkeztek: Ábrahám és Dávid. Ábrahám távolról szemlélte illetve várta, az erős alapokkal bíró nyugodalmat. Dávid pedig előre látta, a hatalom trónjára ült Krisztust és az ő egyházát, a nyugodalomban. Mindkettőjük szellemi DNS-ét örökíti a Szent Szellem az egyháznak…

„Ismét meghatároz egy napot: "Ma" – mondja Dávidnál, annyi idő elmúltával, ahogy előbb már mondottam: "Ma, ha szavát halljátok, meg ne keményítsétek szíveteket.
Ha ugyanis Józsué nyugalomba vitte volna őket, azok után az Írás nem beszélne más napról.”

Dávidot tekintve más volt, mint Saul, aki kortársa és szellemi Atyja lett. Amiben azonosak voltak, mindkettőjüket Isten kente fel. Azonban az Ő mássága nem abból származott, hogy jobb király vagy sikeresebb lett volna népe előtt. Az Ő kiválósága abban állt, hogy használni tudta kormányzásában, az Isten akaratának megismeréséhez való kulcsokat. Sok hibát is elkövetett, azonban láthattuk, Isten az ő Szellemét, mégsem vonta vissza tőle. Tisztában volt azzal is - királysági próféta lévén -, hogy mi az, ami kiváltja Isten szívének jóindulatát népe felé.

A Jelenések könyve alapján, láthatjuk Dávid kulcsait működésben is, mégpedig a filadelfiai eklézsiában. Jézus meghatározza azt a három erős pillért, amelyet a ’dávidi sátor’ szellemi törvényszerűségének megértése után rakott le a filadelfiai közösség.

Jel.: 3:8 „Tudom a te dolgaidat (adtam elődbe egy nyitott ajtót, a melyet senki be nem zárhat), hogy kevés erőd van, és megtartottad az én beszédemet, és nem tagadtad meg az én nevemet.”

A három terület, amelyben jól látható filadelfiai közösség életében a dávidi szív attitűdje:

Hűség. A kevés erőn is (micro erő) hűségesek voltak…
Kipróbáltság. A viszonyulásuk Isten írott szavához kipróbált volt…
Ragaszkodás. Isten kijelentett és megszentelő nevében éltek…

Nézzük most meg a ’dávidi sátor’ szellemi törvényszerűségeit, amelyről kijelentést tesz az újszövetségben Jakab Apostol is. (ApCsel 15. fejezete) A Szent Szellem kijelentette Jakabnak, hogy az egyház új útiránya ez lesz, mégpedig a nagy Isteni beavatkozás prototípusaként.

„Ezek után megtérek és felépítem a Dávidnak leomlott sátorát; és annak omladékait helyreállítom, és ismét felállatom azt”. Apcs. 15:16

I. A dávidi szív értékei
„És mondta az Úr: Meghallgattam a te imádságodat és könyörgésedet, amellyel könyörögtél előttem: Megszenteltem e házat, a melyet építettél, abba helyezem az én nevemet mindörökké, és ott lesznek az én szemeim, és az én szívem mindenkor. És ha te előttem (arc, jelenlét) jársz, a mint járt Dávid, a te atyád, egyenes (tisztességes, megszentelt) és tökéletes (igazságos) szívvel, úgy cselekedvén mindenekben, a mint néked megparancsoltam, az én rendeléseimet és végzéseimet megtartod”. 1Kir 9:3-4

Amikor felismerjük, hogy engednünk kell, hogy Dávid Sátra felépítése elkezdődjön bennünk, egy ’új’ valóság nyílik meg szellemi közegünkben. Csak azok előtt nyílik meg, akik olyanná szeretnének válni, mint Dávid. Az összes olyan építkezés, ami ezt a hozzáállást, attitűdöt nélkülözi, e nélkül próbál felépülni, nehéz sorsra juthat, ugyanis mindössze egy új Istentiszteleti formát hoz létre…tartalom nélkül. A forma lehet új, a tartalomnak viszont elengedhetetlenül, egyenes és tökéletes szívet kell tartalmaznia.
„És felöltsétek az új embert, mely Isten szerint teremtetett igazságosságban és valóságos szentségben.” Ef. 4:24.

II. Isten szolgái megszentelődve
„Minthogy kezdettől fogva nem tették ezt, az Úr, a mi Istenünk csapást bocsátott reánk, mert nem kerestük Őt rendtartás szerint.”

Isten által elfogadott és reformált Istenkeresésben akkor jöhet létret megtévesztés, amikor figyelmen kívül hagyják Isten igéjének tiszta és nem mixelt igazságát. Igen, a dávidi istentisztelet első szakaszában látszatra az működött, amely megegyezőnek tűnik, de csak a külső forma szerint. Lehetett játszani, táncolni, síppal, dobbal, és lanttal dicsérni Istent, de amikor imádás csak szórakozás vagy szórakoztatás szintjére süllyed, akkor közel kerül a bálványimádáshoz. Nem mindegy, hogy az Isten dicsérete a lélekre van csak hatással, vagy az egész lényünkre szellemünket is beleértve eléri. Nincs annál szomorúbb és keserűbb, ha Krisztus egyháza abban a feltételezésbe ringatózik, hogy ébredés van közöttük, s eközben Isten még csak a kisujját sem mozdítja feléjük.
„Mert így szól a magasságos és felséges, a ki örökké lakozik, és a kinek neve szent: Magasságban és szentségben lakom, de a megrontottal és alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az alázatosok lelkét, és megelevenítsem, a megtörtek szívét.” Ézs 57:15

„Hivatá akkor Dávid Sádók és Abjátár papokat, a Léviták közül pedig Urielt, Asáját, Jóelt, Sémáját, Elielt és Amminádábot. És monda nékik: Ti vagytok a Léviták családfői. Szenteljétek meg magatokat s a ti atyátokfiait, és vigyétek az Úrnak, Izráel Istenének ládáját [arra a helyre, a melyet] készítettem számára. Minthogy kezdettől fogva nem tették ezt, az Úr, a mi Istenünk csapást bocsátott reánk, mert nem kerestük őt a rendtartás szerint. Megszentelék azért magokat a papok és a Léviták, hogy vigyék az Úrnak, Izráel Istenének ládáját. És felvevék a Léviták fiai az Isten ládáját, úgy, a mint Mózes meghagyta volt az Úrnak beszéde szerint, a rudakkal vállaikra. És monda Dávid a Léviták fejedelmeinek, hogy állítsanak az ő atyjokfiai közül éneklőket, éneklőszerszámokkal, lantokkal, cziterákkal és czimbalmokkal, hogy énekeljenek felemelt szóval, nagy örömme.”. 1Krón 15:11-16

Egyetlen ébredés sem történt úgy, hogy összefogtak kedves szolgálók és készítettek valamit. Elbizakodottságban azt mondjuk: tartunk egy ébredés összejövetelt. Ennyi erővel egy hurrikánt is tudnál formálni. Tejszínes prédikáció és összejövetel sorozat, ember formájú konyakmeggyel a tetején…” Tommy Tenny

III. Odaszánt imádat
„Teljes erejéből táncolt az Úr előtt…”

Az imádat egyik része az, hogy Istent örömmel, teljes erővel imádjuk. Azt mondta Jézus, hogy teljes szívből imádjuk Őt…teljes lelkünkből, teljes akaratunkból! Akkor tud igazán áttörni a Szent Szellem jelenléte az életedben, amikor megalázkodsz az Úrért, és elkezded Istent dicsérni, tapssal, tánccal, imádattal!

"…És elmenvén Dávid, elvivé az Isten ládáját az Obed Edom házától Dávid városába vígassággal…”.

A Zsolt 50, 14-15 szerint, szabadulásért könyörgő imához - nyomorúság idején - a hálaadó áldozattal szerzünk érvényt szabadulásunkért. Isten oly sokat tett már értünk, amiért nem voltunk eléggé hálásak, úgyhogy a buzgó magasztalás felmelegíti Isten szívét, és utat készít a gyors válasznak. Ahogy magasztalni kezded az Urat, figyelmed fókusza a probléma egészéről az isteni erőforrásokra irányul, súlyos bajodról az Úr erejére, mellyel hiányodat kielégíti. Ahogy magasztalod Őt, elkezdesz emlékezni rá, hogyan segített neked más esetekben, és hited várakozó reménnyé növekszik, Belekapaszkodsz, hogy számíthatsz rá, hogy kész azonnal segíteni neked. Minél többet magasztalod Istent, nagyságának fényében annál kisebbnek tűnik a hegy, amellyel szembe kell nézned.

IV. Áldozatkészség
„Mikor pedig [azok], a kik az Úr ládáját vitték, hat lépést mentek, áldozott [ott egy] ökröt és hízott borjút”
Ha megújulásról beszélünk, szükséges megérteni, hogy az Isten felé való közeledésben ÁLDOZATOT teszünk az oltárra. Pál Apostol leírja ezt a folyamatot a Rómabeliekhez írt levelében. Nincs megújulás a test odaszánása nélkül. Ez indítja el az egész személyiségünk elváltozását Isten akaratára.

Ez már a tragédia után történt, a reformáció bukását követően. Az áldozat nélkül nincs bűnbocsánat, de Jézus Krisztus golgotai áldozata által meg lehet változni. Egyetlen egy lépéssel, egy hit általi lépéssel. Elfogadom, hogy Jézus vére engem teljesen szabaddá tett a bűnömtől! Abban a pillanatban Te részévé váltál az engesztelés művének. Ha Jézus vére megtisztít téged, akkor ’dávidi szívű’ emberré kezdesz elváltozni, felépül benned a sátor! Lényeges dolog tehát, hogy Isten az áldozatunk bemutatásakor jelenik meg.

„Esengek hozzátok, testvéreim, hogy testeteket az isteni irgalmasságon keresztül állítsátok oda élő, szent, Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti istentiszteleti szolgálatotok, mely az igének megfelel. Ne idomuljatok ehhez a korhoz, hanem a szívetekben megújult felfogó képességgel alakuljatok át, hogy azt próbáljátok megvizsgálni, mi az Isten jó, kedves és tökéletes akarata. A nekem adott kegyelmen át azt mondom tehát mindenkinek, aki köztetek, van, hogy elméjét ne jártassa a magas dolgokon azon felül, amiben járnia kellene, hanem azon járjon az elmétek, hogy hogyan kell viselkednetek, józanul, kinek-kinek úgy, ahogy Isten a hit mértékét kiosztotta.” Rom. 12:1-3

Összefoglalva a szellemi megújulás lépései:
A TEST áldozata
Átváltozatásra való döntés (világkorszakunkból hozott, gondolkozási szokásaink mechanizmusai)
A hallás és megértés utáni készség
Istennek akaratának három megnyilvánulásának feltárulkozása
A Szellemünk felfogóképességének növekedése

V. Papság szolgálata
„…gyolcs efódot övezett fel magára Dávid.”

Ha nem jelentette ki a szívedbe Isten, hogy a Melkishedek rendje szerinti főpapunk vére által szellemi emberré váltál és pap vagy, akkor nem fogod tudni, felépíteni a ’dávidi sátrat’ önmagad és az egyház életében.

Jel 1:6 „És tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen”

Az egyház és a hívők papsági szerepkörét legitimálja, Krisztus főpapi áldozata. A papság pozíciója, nem csak az által töltetik be, hogy: létrejöttek egyházak. Istennek egész újszövetségi népe pap és szent nemzet. A papság működése azonban, nem csak a hívek összejöveteleinek helye és annak előjoga, hanem a keresztények egész életéé, reggeltől estig és nem egy bizonyos napnak elválasztott része: pl. istentiszteleti alkalom.

Ez a papság, nem korlátozódik a gyülekezetek falai közé. Isten átformálja az u.n „doboz-kereszténységet”. Minden valóban megváltott ember el van hívva a papságra a Názáreti Jézus Krisztus engesztelő vére által. Így szellemi hatalma van arra, hogy papként bármikor bemehet Isten jelenlétébe. Ha Te pap vagy, akkor meg fogod változtatni a nemzetednek az értékrendjét, mert Isten figyeli szavaidat.

Az új, melkizedek-i papság feladatai:
Szellemi áldozat bemutatása
Imádkozás
Közbenjárás
Pásztorlás
Tanítás
Adás és Áldás örökítése

VI. Amivel számolnod kell: a „sauli örökség” reakciója
„Sőt minél inkább megalázom magam, és minél alábbvaló leszek a magam szemei előtt: annál dicséretreméltóbb leszek a szolgálók előtt”

Alázatnak a koronáját vette fel, nem a királyi koronát Dávid a királyi próféta! Ha önmagát helyezi középpontba, akkor a sikereit csomagolhatta volna azon nyomban, mert a felfuvalkodás után jön a vízözön. A sauli örökséget nem lehet legyőzni sauli eszközökkel, hús-testi módszerekkel. Dávid a pusztában már tisztában volt mindezzel. Az alázat és a hatalom közötti összefüggés szellemi alapelveit hozta működésbe a sauli terror évei alatt, üzenve ezzel a Krisztusban eljövendő új típusú, királysági papságnak…

„Az igazak útja eltávozás a gonosztól; megtartja magát az, a ki megőrzi az ő útját. A megromlás előtt kevélység [jár], és az eset előtt felfuvalkodottság. Jobb alázatos Szellemmel lenni a szelídekkel, mint zsákmányon osztozni a kevélyekkel.” Péld 16:17-19

Nincsenek megjegyzések: